torsdag den 1. december 2016

Det der definerer mit arbejdsliv

Når man har stået foran et kamera i så mange år som jeg har, så er der en risiko for, at man kommer i en boks hvor der står ”tv-kok” på.

Jeg oplever det nogle gange tydeligere end andre. Især hvis andre mennesker skal præsentere mig, eller lave en hurtig beskrivelse af hvem jeg er, hvad jeg kan og hvad jeg laver. Det gælder både på skrift og i tale.

Mange er så optagede af det der tv-job, at de glemmer alt det andet jeg er og arbejder med. Alt det der udgør min egentlige arbejdsdag.

Faktisk laver jeg kun TV et par måneder om året.

Udvikling af fødevarer står højt på min liste over arbejdsopgaver. Jeg samarbejder med en del forskellige virksomheder om det, og finder det enormt tilfredsstillende.

Jeg løser konsulentopgaver/rådgivningsopgaver i fødevarebranchen, og tester råvarer og produkter igennem, for at forbedre og udvikle dem. 

Der udover laver også kompetenceløft af primærproducenter, som gerne vil ud i detailhandlen. Sådan helt fra jord til bord, eller måske nærmere til hylden i butikken.

Jeg arbejder også med den gode historie om produktet, med hele kommunikationsdelen omkring det, med sortimentsudvikling og markedsføring.

Jeg skriver i gennemsnit 1-2 bøger om året, både kogebøger og børnebøger, ligesom jeg også leverer  indhold til andres bøger.

Sneak Peek, fotos til min næste kogebog, fotografen er Winnie Methmann
Der udover laver jeg opskrifter, artikler og klummer til diverse aviser, magasiner og blade.

Fotografering gør jeg også i, og så arbejder jeg med foodstyling, både af andres retter, og mine egne.

Gastronomiske rejser, workshops og undervisning bliver det også til, kombineret med
foredrag, madværksteder og kulinarisk teambuilding.

Faktisk tror jeg man kan sige, at jeg arbejder med næsten alt der er spiseligt, også selv om jeg ikke har en konkret uddannelse indenfor området.

For:

I tidernes morgen er jeg faktisk uddannet socialpædagog.

Jeg har også snuppet en journalistuddannelse. Tillægsuddannelsen fra DJH for at være helt præcis.

Det har jeg så suppeleret med en uddannelse som multimedieprojektleder

Og så har jeg læst lidt retorik, kommunikation, formidling, og creative writing.

Der er ikke to dage i min kalender der er ens.

I går havde jeg kontor-dag med møder og mails, i dag blandede jeg krydderier til en samarbejdspartner og i morgen tager jeg til Odder og laver interview til en artikel, jeg skal skrive til Jyllands-Posten. 

Jeg elsker mit arbejdsliv, variationen i det. De mange skønne og spændende arbejdsopgaver og samarbejdspartnere.
Det er sjældent jeg siger nej til en opgave, så nogle gange kunne jeg godt bruge en klon af mig selv, men det kender de fleste af jer sikkert alt for godt.
Kunsten for mig er, at skabe den gode balance mellem arbejde, familieliv og fritid, og lige nu, der går det sgu meget godt.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar