torsdag den 27. august 2015

LCHF-Pizza

På min instagram profil, er der flere der har spurgt om jeg er skiftet til LCHF. 

Og nej det er jeg ikke, men jeg spiser som jeg altid har gjort, en masse "rigtig mad", helst ikke alt for meget halv-fabrikata, og meget lidt der indeholder raffinerede produkter og stivelse. 
Det har jeg gjort de sidste 10 år, og det fortsætter jeg med, da jeg generelt fungerer bedre på proteiner og masser af grøntsager end på hvidt brød og pasta.

Desuden elsker jeg at arbejde med alle forskellige retninger inden for mad og fødevarer generelt. En stor del af min personlighed og mit arbejde er jo at være nysgerrig på alt hvad der drejer sig om mad.
Hvis jeg laver en thai-ret er der jo heller ingen der spørger om jeg er skiftet til thai;) 

Men når man nu har køleskabet fyldt med LCHF-wraps fra i går, så er det jo fuldstændig oplagt, at smide dem i ovnen og lave en pizza ud af dem.

Jeg har ganske enkelt kogt en heftig tomatsauce på løg, hvidløg, tomater, tomatpasta, chipotle, salt, og peber, smurt den på wraps'ne og toppet med forårsløg, peberfrugt og masser af parmesan. 

Ind i ovnen på bagepapir og bag dem ved 180-200 grader til osten bobler.
Pas på kanterne, de kan godt blive lidt mørke.

Pizzabunden bliver ikke sprød på samme måde som en brød-dej, det siger sig selv, sådan er det generelt med LCHF-bunde. Men da den er fyldt med ost og olie, så smager den bare vildt godt alligevel, den bliver nærmest sej/sprød, på en måde som kun ost kan gøre. 




Husk i øvrigt at det er Festuge i Århus, og den starter med en skøn koncert i "byparken" i aften. Men for os der generelt er sultne på kulinariske oplevelser, så husk også Forsmagsruten, http://aarhusfestuge.dk/da/arrangement/forsmag-paa-gadeplan hvor du 3 dage i festugen kan gå en rute på 1-7 Restauranter, som serverer en særlig ret og et glas vin/øl/champagne/cocktail for 100 kr, pr. sted.

Der er også Streetfood på officerspladsen og Streetfood ved Kulbroen og så selvfølgelig Food Festival ved Tangkrogen i næste weekend.

Jeg deltager i det meste, så kom lige hen og sig hej.

Rigtig god fornøjelse:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar