onsdag den 22. april 2015

Og nu til noget helt andet…….

Jeg har igennem de sidste mange år udelukkende udgivet faglitteratur, i kraft af kogebøger og andet i den genre. 

Men det er ikke nogen hemmelighed, at jeg gennem alle årene også har skrevet en masse skønlitteratur, ikke til udgivelse men til min skrivebordsskuffe.

I samarbejde med Turbine Forlaget har jeg dog besluttet, at en af historierne skal se dagens lys i efteråret. 

Det bliver en lille børnebog henvendt til de 3-6 årige, om børnehavepigen Mimse og hendes oplevelser.

Mimse "så" jeg for første gang i går, da Illustrator Anja Grams tegning landede i min mailboks. 



Hun er "spot on", lige præcis som jeg vil have hende, så det er super dejligt.

Modsat en kogebog, er det enormt grænseoverskridende og en lille smule angstprovokerende at udgive denne her form for litteratur. 

Måske fordi opskrifter enten fungerer eller ej, enten kan man lide dem eller ikke, og bryder man sig ikke om lige præcis den opskrift, kan man jo altid bladre videre i kogebogen. Uden at det som sådan ødelægger bogen. Med en skønlitterær bog er det anderledes. Det er sådan lidt enten eller. Men jeg håber I vil tage vel imod Mimse, jeg er selv ret vild med hende.

Bogen indeholder kun en enkelt opskrift, for det er ikke en bog om mad. Men da mad nu engang er det jeg lever af, på flere niveauer, så vil der også fremover være en enkelt opskrift i bøgerne om Mimse. Det kan jeg slet ikke lade være med at skrive ind.

Og bog nr. 2 i serien er faktisk skrevet, om den bliver udgivet er ikke besluttet endnu, det afhænger helt af, hvordan den første bog "Mimse & Solsorten" bliver modtaget.

Selv glæder jeg mig rigtig meget til både, at følge bogen og Mimses færd ud i livet, og jeg kan se af kommentarerne på min instagram side, at der er mange Mimser ude i verden, der allesammen er overbeviste om, at bogen handler om dem. 

Det gør den også, for vi har jo alle sammen været Mimser engang.

Bogen udkommer som sagt til efteråret, og jeg vil også være at finde på Bogforum hvor jeg fortæller om bogen og skriveprocessen, og måske endda læser højt fra den. Hvis jeg tør;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar